
De Arlbergtunnel gaat een paar maanden dicht, daardoor gelden ook beperkingen voor de Arlbergpas
ZOETERMEER – De bijna 14 kilometer lange Arlbergtunnel tussen St. Anton am Arlberg (Tirol) en Langen (Vorarlberg) is niet alleen de langste tunnel van Oostenrijk die maar één tunnelbuis heeft, het is ook de enige verbinding tussen Tirol en Vorarlberg die ook ’s winters altijd begaanbaar is.
De tunnel is inmiddels zo’n 38 jaar in bedrijf. Het moment is aangebroken dat de elektrotechnische voorzieningen voor een groot deel moeten worden vervangen. Omdat dit veelal heel essentiële zaken zijn, gaat de tunnel de komende maanden dicht, en wel van 24 april tot 2 oktober 2017. Lees verder