BRUSSEL – De Europese Commissie zou het eens zijn geworden met plannen van de Duitse regering om tol te heffen op de Autobahn. De Duitse minister Alexander Dobrindt heeft hier namelijk afspraken over gemaakt met EU-commissaris Violeta Bulc (Vervoer).
Dit maakt de kans dat er in Duitsland inderdaad een tolheffing komt voor het rijden op de Autobahn, een stuk groter. Nederland en Oostenrijk hebben al bekend gemaakt dat zij gezamenlijk naar de Europese rechter zullen stappen als de Duitse plannen voor de tolheffing doorgaat. Lees verder


