Het was al een paar jaar geleden aangekondigd maar het gaat nu echt gebeuren. Met ingang van 1 januari aanstaande gaan eigenaren van oudere, vervuilende personen- en bestelauto’s – dus ook campers – gaan meer wegenbelasting betalen.
Deze toeslag, die ook wel roettax wordt genoemd, is van toepassing op auto’s die geen fabrieksroetfilter hebben, een retrofit roetfilter hebben en/of te veel fijnstof uitstoten. Lees verder





