De Wit en Obelink willen fuseren, wachten op oordeel ACM

De Wit en Obelink willen fuseren, wachten op oordeel ACM

De Wit en Obelink willen fuseren, wachten op oordeel ACM

De Wit uit Schijndel en Obelink uit Winterswijk hebben aangekondigd te willen fuseren. Beide familiebedrijven wachten nog op goedkeuring van de Autoriteit Consument & Markt (ACM). Totdat dit besluit valt, blijven winkels, webshops en dienstverlening volledig ongewijzigd. De aankondiging volgt in een periode waarin de kampeerretailers meer beweging laat zien, met fusies en samenwerkingen die schaal en slagkracht moeten vergroten.

Voor klanten verandert er voorlopig niets. De bedrijven benadrukken dat dezelfde gezichten en dezelfde service behouden blijven. Mocht de ACM groen licht geven, dan willen De Wit en Obelink gefaseerd samenwerken, te beginnen met inkoop en logistiek. Voor kampeerders kan dat uiteindelijk leiden tot een breder assortiment, stabielere voorraden en betere beschikbaarheid van onderdelen, zonder dat de vertrouwde winkelbeleving verloren gaat. Lees verder